Regulamin RatujJedzenie


Niniejszy Regulamin zawiera informacje o ogólnych warunkach korzystania z platformy RatujJedzenie.pl oraz uprawnieniach i obowiązkach ciążących zarówno na Użytkowniku jak i RatujJedzenie.pl. Przed rozpoczęciem korzystania z platformy należy zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu i zaakceptować jego treść. Zastrzegamy sobie prawo do jednostronnego zmieniania niniejszego Regulaminu. Najbardziej aktualną wersję Regulaminu można znaleźć na platformie RatujJedzenie.pl. Złożenie zamówienia po dokonanej aktualizacji Regulaminu jest równoznaczne z akceptacją jego zaktualizowanej wersji. Należy zapoznać się z jego treścią przed złożeniem zamówienia, aby mieć świadomość, czego można oczekiwać od RatujJedzenie.pl.


Wyraźnie wyklucza się obowiązywanie wszelkich innych warunków dotyczących RatujJedzenie.pl 



  1. Definicje:
  2. Platforma RatujJedzenie.pl – aplikacja mobilna RatujJedzenie.pl oraz strona www.RatujJedzenie.pl służące do oferowania przez Użytkowników za ich pośrednictwem Klientom towarów zagrożonych zmarnowaniem. 
  3. Aplikacja RatujJedzenie.pl – aplikacja mobilna mająca na celu pośredniczenie w sprzedaży między Użytkownikiem a Klientem, dostępna do pobrania zarówno w Google Play jak i App Store.
  4. Strona www.RatujJedzenie.pl – strona www mająca na celu pośredniczenie w sprzedaży między Użytkownikiem a Klientem. 
  5. Użytkownik – podmiot lub osoba posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, korzystający z platformy RatujJedzenie.pl w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej bądź zawodowej oferująca Pudełka. 
  6. Klient – podmiot lub osoba korzystająca z aplikacji RatujJedzenie.pl przy zakupie Pudełka.
  7. Pudełko – towary dostępne w aktualnej ofercie Użytkownika do sprzedaży w ramach aplikacji RatujJedzenie.pl, w której w skład wchodzić mogą produkty spożywcze, dania, jak również kwiaty, kosmetyki i inne produkty zagrożone zmarnowaniem. 
  8. Produkty – towary stanowiące zawartość Pudełek nabywane od Użytkownika przez Klienta takie jak produkty spożywcze, dania, jak również kwiaty, kosmetyki i inne produkty zagrożone zmarnowaniem.
  9. Regulamin – niniejszy regulamin, który stanowi ogólne warunki umowy wiążące Użytkownika i Ratuj jedzenie.pl. 


DANE SPÓŁKI:

Jesteśmy serwisem WerHan sp. z o.o., znanym jako RatujJedzenie.pl 

Nasza siedziba znajduje się w Warszawie przy ul. Złotej 75a m 7, 00-819 Warszawa 

Nasza strona internetowa: www.RatujJedzenie.pl

Nasza infolinia jest czynna 7 dni w tygodniu pod numerem (+48) 571 451 551

Poniedziałek-niedziela od 10:00 do 23:00, bądź mailowo pod adresem: werhanbiuro@gmail.com


1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

1.1. Regulamin określa zasady korzystania z platformy RatujJedzenie.pl w szczególności warunki korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną, składania Zamówienia, składania reklamacji, a także inne uprawnienia i obowiązki — Użytkownika oraz RatujJedzenie.pl. Określa on również obowiązki Użytkownika i uprawnienia względem Klientów.

1.2. Po spełnieniu wszystkich wymogów i zakończeniu rejestracji na Platformie, RatujJedzenie.pl przekaże Użytkownikowi potwierdzenie rejestracji wraz z wszelkimi innymi informacjami niezbędnymi zgodnie z obowiązującym prawem.

1.3. Korzystający z Platformy jest odpowiedzialny za prawidłowe korzystanie i dostęp do swojego profilu i innych treści Platformy. Nie można wykorzystywać i korzystać z Platformy w sposób sprzeczny z postanowieniami Regulaminu, obowiązującymi przepisami prawa, dobrymi obyczajami lub zasadami współżycia społecznego. 

1.4. Umowy sprzedaży i o świadczenie usług drogą elektroniczną zawierane są na podstawie prawa polskiego i w języku polskim.

1.5. W przypadku naruszenia przez Użytkownika niniejszych Regulaminu lub innych obowiązujących warunków RatujJedzenie.pl przysługuje prawo do natychmiastowego zakończenia współpracy z Użytkownikiem bez uprzedniego powiadomienia. 


2. OFERTA

2.1. Oferta przedstawiona na platformie RatujJedzenie.pl nie powoduje powstania żadnych zobowiązań. Naszym celem jest przedstawienie wszelkich potrzebnych Użytkownikom i Klientom informacji, które umożliwią dokładne zapoznanie się z daną ofertą, aby obydwie strony miały pełną świadomość tego, jakie prawa i obowiązki wiążą się z daną ofertą. RatujJedzenie.pl nie ponosi odpowiedzialności za żadne oczywiste błędy lub pomyłki Użytkowników w ich ofercie lub na platformie RatujJedzenie.pl.

2.2 Wszystkie produkty są sprzedawane wyłącznie w Pudełkach, do własnego użytku Klienta i jednoznacznie zaznacza się, że nie są przeznaczone do innych celów, takich jak m.in. dalsza dystrybucja czy (od)sprzedaż.

2.3. W razie zaistnienia podejrzenia, że platforma RatujJedzenie.pl jest wykorzystywana przez Użytkownika do celów innych niż określone w Regulaminie, RatujJedzenie.pl zastrzega sobie prawo do zakończenia naszej współpracy. 


3. APLIKACJA

3.1. Aplikację mobilną można pobrać korzystając z internetowej platformy AppStore (dla systemu iOS) lub Google Play (dla systemu Android). W celu instalacji Aplikacji, aktualizacji jej funkcjonalności oraz korzystania z funkcjonalności Aplikacji, po stronie Klienta muszą zostać spełnione następujące minimalne wymagania techniczne: dostęp do sieci, urządzenie mobilne z zainstalowanym oprogramowaniem iOS 13 lub nowszym (dla wersji Aplikacji pobranej z AppStore) lub Android 7.1, lub nowszym (dla wersji Aplikacji pobranej z Google Play), aktywne konto e-mail.

3.2. Korzystanie z Aplikacji jest bezpłatne, jednakże może ono łączyć się z kosztami transmisji danych, które wynikają z umów zawieranych przez Klienta/Użytkownika z operatorami telekomunikacyjnych lub innymi dostawcami Internetu oraz z zakresu takiej transmisji danych (pobranie Aplikacji, jej instalacja, uruchomienie, a następnie korzystanie z Aplikacji)

3.3.Aplikacja będzie działać tylko w przypadku spełnienia wymagań technicznych, oraz na urządzeniach korzystających z oprogramowania kompatybilnego z oprogramowaniem Aplikacji. 


4. KONTO I INNE USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

4.1. Aby założyć Konto i stać się zarejestrowanym Użytkownikiem, Użytkownik musi przejść przez procedurę Rejestracji. Rejestracja dokonywana jest za pośrednictwem specjalnego formularza znajdującego się na Platformie oraz aktywowania przycisku „Zarejestruj się”. Z chwilą aktywowania tego przycisku, zostaje między Użytkownikiem, a RatujJedzenie.pl zawarta umowa o świadczenie usługi drogą elektroniczną prowadzenia Konta na czas nieokreślony. 

4.2. W procesie Rejestracji, Użytkownik podaje hasło, poprzez które następnie uzyskuje dostęp do Konta. Użytkownik ma obowiązek chronić hasło i nie może udostępniać hasła osobom trzecim. Konto jest niezbywalne. Użytkownik jest zobowiązany do aktualizowania swoich danych w ramach Konta niezbędnych do realizacji Zamówienia, tak aby zawsze były prawidłowe, prawdziwe i aktualne.

4.3. Użytkownik nie może przenosić praw i obowiązków wynikających z łączącej RatujJedzenie.pl i Użytkownika umowy wysyłanej w formie elektronicznej.

4.4. Użytkownik może wypowiedzieć umowę prowadzenia Konta w każdym czasie poprzez wysłanie takiego oświadczenia woli RatujJedzenie.pl za pośrednictwem poczty elektronicznej z zastrzeżeniem, że wówczas musi to być adres e-mail, którym Użytkownik posługiwał się w momencie rejestracji Konta, na adres e-mail: werhanbiuro@gmail.com lub przy wykorzystaniu jednej z funkcjonalności Aplikacji. Wypowiedzenie jest skuteczne z chwilą zrealizowania ostatniego aktywnego Zamówienia, po czym Konto zostanie niezwłocznie usunięte.


5. ZAMÓWIENIE I UMOWA SPRZEDAŻY

5.1. Składać Zamówienia mogą wyłącznie osoby, które mają status zarejestrowanego Użytkownika. 

5.2. Zamówienie obejmuje Pudełko zawierające produkty, które są dobierane z produktów dostępnych u Użytkownika i mogę się różnić w zależności od dnia lub innych czynników.

5.3. Oferty Użytkownika publikowane w ramach Platformy i są wyświetlane wyłącznie ze względu na ich lokalizację, tj. odległość Lokalu od deklarowanej lub zaznaczonej przez Użytkownika lokalizacji. 

5.5. Złożenie przez Klienta Zamówienia jest równoznaczne ze złożeniem Użytkownikowi oferty zawarcia Umowy Sprzedaży wybranego przez Klienta Pudełka , na warunkach wskazanych w Zamówieniu. Umowa sprzedaży jest zawierana pomiędzy Klientem, a Użytkownikiem w momencie odbioru Pudełka.

5.6. Utrwalanie, zabezpieczanie i udostępnianie Użytkownikowi treści Umowy sprzedaży następuje za pośrednictwem systemu sprzedażowego w Koncie Użytkownika. 

5.7. RatujJedzenie.pl nie jest stroną Umowy sprzedaży zawieranej pomiędzy Klientem, a Użytkownikiem. RatujJedzenie.pl nie ponosi odpowiedzialności za niedotrzymanie przez Użytkownika obowiązków wynikających ze sprzedaży Pudełka, w tym w szczególności dotyczących jakości, składu i właściwości Pudełka. Jeżeli jednak Użytkownik lub Klient nie dotrzymuje swoich obowiązków, należy zgłosić takie zachowanie do RatujJedzenie.pl 

5.9. Użytkownik ponosi wyłączną odpowiedzialność za dostarczenie informacji o Pudełku zapewnienie, że są one zgodne z prawdą i aktualne.

5.10. Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność względem Klienta za treść Umowy sprzedaży, którą zawarł z Klientem oraz realizację uprawnień Klienta, który posiada status Konsumenta.

5.11. W ramach Platformy wszyscy Użytkownicy działają jako przedsiębiorcy. W ramach Platformy osoby nieposiadające tego statusu nie mogą wystawiać swoich Pudełek.


6. ANULOWANIE ZAMÓWIENIA

RatujJedzenie.pl ma prawo do zasięgnięcia informacji i/lub sprawdzenia, czy Klient jest w stanie spełnić bieżące i przyszłe zobowiązania płatnicze oraz czy nie narusza niniejszych warunków Regulaminu. Jeśli z dowolnej przyczyny RatujJedzenie.pl stwierdzi, że ma lub może mieć to miejsce, to ma prawo odmówić przyjęcia zamówienia lub anulować je, lub dołączyć do niego warunki szczególne. 


7. KLIENT 

7.1. Klient może korzystać z Platformy Aplikacji jeśli posiada ograniczoną (czyli jeśli ukończył 13 lat) lub pełną zdolność do czynności prawnych. 

7.2. Złożenie Zamówienia skutkujące zawarciem Umowy sprzedaży następuje przy wykorzystaniu funkcjonalności Platformy.

7.3. Klient, który złożył zamówienie zobowiązany jest: 

a) odebrać Pudełko zgodnie z informacjami zawartymi w profilu Użytkownika;

b) na prośbę Użytkownika lub jego przedstawiciela okazać Aplikację, w celu potwierdzenia przez niego odbioru Pudełka lub podania numeru ID przypisanego do danego Zamówienia po pomyślnym dokonaniu płatności za Pudełko;

7.4. Pudełka są sprzedawane wyłącznie w opcji „na wynos”, w związku z czym Klient nie jest uprawniony do skorzystania z Paczki w Lokalu Użytkownika.


8. CENY I PŁATNOŚĆ

8.1. Ceny podane na Platformie są cenami brutto wyrażone są w złotych polskich.

8.2. Łączna cena Zamówienia obliczana jest według wyborów, których Klient dokonuje w formularzu Zamówienia, zgodnie ze stawkami tam wskazanymi. Wiążąca cena wskazywana jest w podsumowaniu Zamówienia.

8.3. Zapłata za Zamówienie jest możliwa poprzez funkcjonalności udostępniane przez podmiot zewnętrzny, tj. PayU lub za pośrednictwem karty płatniczej, poprzez wprowadzenie danych wskazanych w Aplikacji. 

8.4. Wartości Pudełek wskazywane w ramach Platformy są wartościami orientacyjnymi. Faktyczne ceny, w tym stosowane obniżki, zawsze będziemy podawać dokładnie w podsumowaniu Zamówienia. 


9. WYKONANIE OBOWIĄZKÓW I GWARANCJE

9.1. Produkty z RatujJedzenie.pl są w rozsądnym zakresie zgodne ze specyfikacjami Produktów podanymi na Platformie. RatujJedzenie.pl dokłada wszelkich starań, aby jak najdokładniej przedstawić cechy Produktów takie jak materiały czy kolory.

9.2. RatujJedzenie.pl nie zapewnia żadnych gwarancji z tytułu wad Produktów powstałych w wyniku ich zwykłego zużycia ani gwarancji z tytułu szkód wynikających z niezależnych od RatujJedzenie.pl okoliczności, takich jak warunki pogodowe lub szkody powstałe podczas przez transportu realizowanego przez Klienta we własnym zakresie. RatujJedzenie.pl nie zapewnia żadnych gwarancji w przypadku korzystania z Produktów w sposób nieprawidłowy lub bez zachowania. 

9.3. Klient ma prawo do złożenia reklamacji na funkcjonowanie Platformy. Reklamacja powinna być wysłana za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: werhanbiuro@gmail.com, za pośrednictwem formularza kontaktowego na stronie internetowej lub listownie na nasz do korespondencji.

9.4. RatujJedzenie.pl ustosunkuje się do reklamacji Klienta w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej otrzymania. Klient otrzyma odpowiedź na adres, z którego reklamacja została wysłana albo na adres, który został przez niego podany w zgłoszeniu reklamacyjnym. Jeśli RatuJedzenie.pl nie rozpatrzy reklamacji w powyższym terminie, uznaje się, że została ona rozstrzygnięta na korzyść Klienta.

9.5. Użytkownik jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli sprzedana rzecz (Pudełko) jest niezgodne z Umową Sprzedaży. W przypadku niezgodności z Umową Sprzedaży Klient żądać od Użytkownika jego wymiany (zamiany na tożsamą rzecz wolną od wad) lub naprawy (wyeliminowania wad rzeczy). 


10. ZWROTY

10.1 Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów wskazanych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, w szczególności do umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia. Co za tym idzie w przypadku niektórych Pudełek, Klient nie będzie mieć możliwości odstąpienia od umowy zawartej z Użytkownikiem.

10.2. Wszelkie uprawnienia, które zostaną przyznane na mocy Regulaminu, nie powinny być utożsamiane z prawem do odstąpienia, o którym mowa powyżej.


11. PRAWA KONSUMENTA

11.1. W ramach Platformy RatujJedzenie.pl będzie przekazywać szereg informacji, do których otrzymania Klient ma prawo w związku z obowiązującymi przepisami. 

11.2. RatujJedzenie.pl informuje, że w ramach Platformy wszyscy Użytkownicy posiadają status przedsiębiorcy w rozumieniu przepisów, a co za tym idzie, przysługują Klientowi uprawnienia wynikające ze statusu Konsumenta.

11.3. Kiedy tylko Użytkownik zawrze, z Klientem Umowę sprzedaży Pudełka Wysyłkowego, RatujJedzenie.pl jednoznacznie potwierdzi fakt jej zawarcia. W przypadku Pudełek innych niż Pudełka Wysyłkowe, RatujJedzenie.pl będzie to robić w przypadku gdy Użytkownik potwierdzi odebranie Pudełka przez Klienta.


12. ODPOWIEDZIALNOŚĆ

12.1. RatujJedzenie.pl ponosi odpowiedzialność wyłącznie za szkody bezpośrednie w rozumieniu niniejszego Regulaminu. Na szkody bezpośrednie składają się wyłącznie racjonalne koszty poniesione przez Klienta w celu: określenia przyczyny i zakresu szkody, zapewnienia, że nieprawidłowo zostało wykonane świadczenie przez RatujJedzenie.pl oraz, że jest objęte zakresem odpowiedzialności, jaki określono w Umowie, oraz wyeliminowania lub ograniczenia szkód bezpośrednich, o których mowa w niniejszym Regulaminie.

12.2. Wszelka odpowiedzialność odszkodowawcza z tytułu szkód bezpośrednich przypadająca na jedno zdarzenie (gdzie powiązana ze sobą sekwencja zdarzeń liczy się jako jedno zdarzenie) jest ograniczona do zafakturowanej kwoty faktycznie zapłaconej przez Użytkownika na rzecz Platformy z tytułu Pudełek zamówionych przez Platformę w miesiącu, w którym wystąpiła szkoda..

12.3. RatujJedzenie.pl nie ponosi odpowiedzialności za żadne szkody spowodowane przyjęciem niepoprawnych i/lub niepełnych danych dostarczonych przez Klienta/Użytkownika w jego imieniu.

12.4. Zabezpiecza RatujJedzenie.pl przed odpowiedzialnością z tytułu wszelkich roszczeń dochodzonych przez osoby trzecie, które doznały szkód w związku z wykonaniem Umowy, gdzie odpowiedzialność za przyczyny tych szkód ponosi osoba inna niż RatujJedzenie.pl 

12.5. Wyraźnie wyłącza się odpowiedzialność za szkody pośrednie, takie jak utrata zysków, szkody wynikowe, poniesione straty, utrata oszczędności oraz szkody związane z przerwami w działalności.


13. NIEWAŻNOŚĆ POSTANOWIEŃ

Jeśli dowolne z postanowień zawartych w niniejszym Regulaminie zostanie uznane przez sąd lub organ prawodawczy za nieważne lub bezskuteczne, pozostałe postanowienia zawarte w Regulaminie pozostaną w pełni obowiązujące.


14. PRAWA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ

Wszelkie prawa własności intelektualnej, takie jak nazwy handlowe, znaki towarowe, znaki logo, opisy produktów, zdjęcia, ilustracje i inne wzory na Platformie stanowią własność spółki WerHan sp. z o.o.. Korzystanie z Platformy lub zawartych na niej treści, w tym kopiowanie lub zapisywanie całości lub części takich treści, do celów innych niż na własny, niekomercyjny użytek bez uprzedniego uzyskania pisemnej zgody WerHan sp. z o.o jest zabronione.


15. PRYWATNOŚĆ

15.1. RatuJedzenie.pl ostrożnie obchodzi się z danymi osobowymi Klientów/Użytkowników. Więcej informacji można znaleźć w naszym Oświadczeniu o ochronie prywatności.

15.2. RatujJedzenie.pl udostępnia dane Klienta, ich odbiorca (Użytkownik) powinien o tym poinformować, jak również przedstawić Klientowi wymagane przepisami informacje dotyczące sposobu, zakresu i celu przetwarzania danych Klienta.


16. PRAWO WŁAŚCIWE

Relacja prawna między WerHan sp. z o.o. a Użytkownikiem podlega prawu polskiemu. Spory wynikające z tej relacji prawnej lub związane z nią będą rozstrzygane wyłącznie przez sądy w Warszawie. 

 

17. KONTAKT

W razie pytań możesz się skontaktować z RatuJedzenie.pl pod adresem mailowym werhanbiuro@gmail.com korzystając z formularza kontaktowego na stronie www.ratujjedzenie.pl lub korzystając z komunikatora internetowego poprzez platformę Facebook Ratuj Jedzenie  .


18. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

18.1. Polityka Prywatności, znajdująca się w specjalnej zakładce Platformy , stanowi integralną część niniejszego Regulaminu.

Data wejścia w życie Regulaminu: 01.10.2024 r.

Top